Comandați un serviciu
Trimite

Verificarea sistemelor de racire si incalzire

 

Pret serviciu de la 149 lei

Intr-o zi torida de vara, va urcati in masina si porniti aerul conditionat, asteptandu-va sa primiti un curent de aer proaspat. Dar daca nu iese nimic (sau, mai rau, aerul este fierbinte!), trebuie sa aflati ce este in neregula. Identificarea unui sistem de aer conditionat defect va va economisi bani si timp pentru reparatii, iar unele dintre cele mai simple lucrari pot fi facute chiar de dumneavoastra, daca aveti maini!

Cei mai multi oameni nu stiu cum sa diagnosticheze aerul conditionat din masina lor. Exista mai multe motive pentru care un aparat de aer conditionat poate inceta sa mai functioneze.

Verificarea aparatului de aer conditionat din masina dumneavoastra

Sistemul de aer conditionat este format din mai multe componente, inclusiv un compresor, care este actionat de motor;o supapa de expansiune, care regleaza fluxul de agent frigorific;si doua schimbatoare de caldura, evaporatorul si condensatorul. Agentul frigorific este un lichid care se transforma in gaz si revine la starea lichida prin curgerea in tot sistemul.

Sa enumeram cateva motive pentru a verifica aparatul de aer conditionat:

  • Lipsa aerului rece de la aparatul de aer conditionat.

Aceasta problema este cel mai adesea cauzata de o scurgere de agent frigorific. Componentele sistemului de aer conditionat se bazeaza foarte mult pe refrigerant pentru a raci vehiculul. Fara suficient agent frigorific, celelalte componente ale sistemului de aer conditionat nu vor putea functiona. Scurgerile pot aparea in orice moment, dar cel mai adesea sunt asociate cu conexiuni deteriorate, furtunuri, compresor, condensator sau ruperea evaporatorului. Spre deosebire de o scurgere de ulei, este foarte dificil de verificat o scurgere de agent frigorific al aparatului de aer conditionat. Acest lucru se datoreaza faptului ca refrigerantul se evapora atunci cand intra in contact cu mediul inconjurator.

  • Admisia de aer blocata.

In masini, exista doua locuri prin care aerul intra in habitaclu. Intr-un caz, aerul intra prin gurile de aerisire din partea de jos a parbrizului, iar in celalalt caz, aerul este recirculat din cabina. Daca una dintre zonele de admisie a aerului este blocata din cauza unui filtru infundat sau a altor contaminanti, este posibil ca aerul sa curga putin sau deloc din guri de aerisire.

  • Curele si furtunuri deteriorate.

Sistemul de aer conditionat este echipat cu multe furtunuri si curele care mentin sistemul in functiune. Orice scurgeri, deconectari sau infundari impiedica fluxul normal de aer din gurile de ventilatie. In acest caz, merita sa faceti o verificare a aparatului de aer conditionat pentru scurgeri.

  • Aerul se raceste, dar nu devine rece.

Aceasta problema este cauzata cel mai adesea de nivelul scazut al agentului frigorific. Daca nu exista suficient agent frigorific in sistem, presiunea din sistem scade, impiedicand ambreiajul sa actioneze compresorul si sa porneasca ciclul. Daca exista suficient agent frigorific in sistem, cauza ar putea fi si aceasta:

  • Un condensator infundat sau defect.

Condensatorul este un dispozitiv care transforma agentul frigorific din stare gazoasa in stare lichida prin indepartarea caldurii si transformarea acestuia din nou in lichid. Daca condensatorul este infundat sau deteriorat in alt mod, aerul care iese prin gurile de ventilatie nu va fi rece.

Intrerupator de ambreiaj defect.

Daca aceasta componenta nu functioneaza, compresorul de aer nu poate functiona, impiedicandu-l sa condenseze refrigerantul lichid intr-un gaz.

  • Aparatul de aer conditionat miroase a mucegai.

Daca un miros neplacut de mucegai va atinge narile atunci cand porniti aparatul de aer conditionat, acest lucru se datoreaza cresterii bacteriilor in sistem. Acest lucru este obisnuit in cazul masinilor care folosesc rar aerul conditionat, sunt vechi sau folosesc frecvent setarea maxima (din cauza umiditatii ridicate din unitate). Bacteriile, mucegaiul, ciupercile si alte microorganisme se pot dezvolta in spatele tabloului de bord, pe evaporator. Aceste microorganisme duc la un miros neplacut din gurile de ventilatie.

  • Aparatul de aer conditionat al masinii face zgomot cand este pornit.

Daca aerul se transforma brusc din confortabil de rece in teribil de cald in timp ce conduceti, inseamna ca exista o problema in sistem. Este posibil sa se fi defectat supapa de expansiune care furnizeaza cantitatea potrivita de agent frigorific catre evaporator. O supapa de expansiune blocata impiedica fluxul de agent frigorific catre evaporator, iar daca este prezenta umezeala, aceasta va face ca supapa sa inghete.

Daca nu sunt vizibile scurgeri pe sol, sistemul de admisie poate fi verificat cu un test de presiune sau cu o solutie de sapun pentru a identifica scurgerile mici.

Pretul de verificare a aparatului de aer conditionat in Chisinau

Indiferent de simptomele observate la aparatul de aer conditionat, un mecanic auto calificat stie cum sa diagnosticheze corect aparatul de aer conditionat din masina si cum sa restabileasca functionarea acestuia. Aveti nevoie de o verificare a scurgerilor la sistemul de racire? Viziteaza cel mai apropiat service auto Centru de anvelope, unde vei fi ajutat sa faci diagnosticarea aerului conditionat la un pret mic in Chisinau.
Completati formularul de pe site-ul nostru pentru a afla costul diagnosticarii sistemului de aer conditionat.

Autoservice nostru
Diagnosticarea sistemului de racire 1Diagnosticarea sistemului de racire 2Diagnosticarea sistemului de racire 3Diagnosticarea sistemului de racire 4Diagnosticarea sistemului de racire 5Diagnosticarea sistemului de racire 6
Comanda un serviciu
Comandați un serviciu
Trimite