Pret serviciu de la 1349 lei
Pentru mai multa siguranta, vehiculul trebuie sa fie echipat cu frane antiblocare, care impiedica blocarea rotilor in timpul franarii bruste.
Rotatia rotilor este monitorizata de catre senzorul de viteza al rotilor ABS si transmisa la modulul de control ABS. Ansamblul supapei modulatoare ABS transmite aceste date catre modulul de control, care efectueaza apoi ajustarea corespunzatoare a presiunii in sistemul de franare (pompa hidraulica).
Aceasta procedura previne derapajele si hidroplanarea si ofera soferului controlul asupra manevrabilitatii vehiculului chiar si in conditii dificile.
In functie de marca si modelul vehiculului, costul reparatiei variaza. Marcile de masini de lux costa mai mult pentru repararea sistemului ABS datorita disponibilitatii unor piese speciale.
Tipul de sistem ABS este un alt factor care afecteaza costul reparatiei. Cea mai scumpa este repararea sistemelor cu patru canale, iar cea mai ieftina - cu un singur canal.
Ar trebui sa puteti identifica un defect in sistemul ABS al vehiculului dumneavoastra. Inainte ca defectul sa se agraveze, trebuie identificat. In continuare sunt prezentate diferitele simptome ale deteriorarii sistemului ABS:
Daca franele se blocheaza brusc, acesta este un semn clar al unui defect. Daca rotile se blocheaza si devin incontrolabile atunci cand se aplica forta maxima de franare, cel mai probabil unitatea de control ABS trebuie reparata.
Daca doar una dintre roti este blocata, problema poate fi senzorul modulului sau un etrier de frana defect.
Daca franele nu raspund la apasarea pedalei, este posibil ca aceasta sa se datoreze unui modul ABS defect. Este posibil ca senzorii ABS sa nu fie calibrati corect, impiedicand etrierii sa se inchida si facand dificila functionarea franelor.
Apasarea dificila a pedalei de frana poate fi cauzata de probleme cu lichidul de frana.
La masinile moderne, exista de obicei lumini de avertizare pe tabloul de bord pentru a avertiza soferul in caz de probleme. Atunci cand este detectata o problema la frane, se aprinde o mica lumina galbena "ABS"pe o masina moderna.
Uneori, franele anti-blocare vor functiona corect chiar si atunci cand lumina este aprinsa. Daca lumina de avertizare se aprinde, cel mai bine este sa faceti o inspectie.
Pierderea raspunsului sistemului de control al tractiunii este un alt semn comun de defectiune a sistemului ABS. Sistemele de control al tractiunii reduc viteza la accelerare, in timp ce sistemele ABS impiedica roata sa se invarta la oprire.
Sistemul de control al tractiunii depinde de o supapa situata in modulul de franare antiblocare, astfel incat, daca modulul ABS este defect, este posibil ca sistemul de control al tractiunii sa nu functioneze.
Desi nu este functia sa principala, modulul ABS este conectat la vitezometru pentru a reflecta cu exactitate viteza reala a masinii in ciuda fluctuatiilor de viteza a rotilor.
Daca vitezometrul nu functioneaza sau ofera citiri inexacte, merita sa verificati senzorul ABS si sa il reparati daca este necesar.
Repararea supapei si a senzorului ABS poate fi costisitoare si poate necesita mult timp, dar linistea pe care o ofera merita investitia. Va permite sa va relaxati si sa va simtiti stapan pe situatie, chiar si atunci cand conduceti in conditii potential periculoase, cum ar fi vremea rea, sau cand trebuie sa luati decizii rapide.
Asigurati-va ca sunteti atenti la toate semnele despre care am vorbit. Un profesionist ar trebui sa efectueze o verificare a unitatii de control si un test al sistemului de franare ABS daca le observati. Nu incercati niciodata sa reduceti costurile, mai ales in cazul pieselor auto scumpe. Pentru ca piesele ieftine nu isi vor face intotdeauna treaba conform nevoilor dumneavoastra.
La Centru de anvelope service auto avem angajati calificati care efectueaza reparatia hidroblocajului ABS cu o calitate inalta si la timp. Avem cel mai atractiv pret pentru reparatia ABS si vom multumi fiecare client. Daca doriti sa reparati pompa ABS sau cablajul senzorului ABS, completati formularul de pe site-ul nostru.