Pret serviciu de la 99 lei
Masurarea compresiei motorului masinii dumneavoastra ajuta la detectarea scurgerilor de presiune, in special a celor de la supape, segmente de piston si cilindri. De asemenea, poate ajuta la identificarea posibilelor probleme legate de garnitura de etansare a capului cilindrului. Cea mai buna parte a verificarii compresiei este ca nu trebuie sa opriti motorul atunci cand faceti acest lucru. Iata cum sa efectuati o masurare a compresiei motorului. Totusi, inainte de a trece la procedura, sa aflam care este compresia motorului masinii.
Compresia motorului se refera la presiunea creata de motor in cilindri in timp ce acesta functioneaza. Cata presiune creeaza motorul si cat de bine converteste aceasta presiune in eficienta si putere pentru motorul dumneavoastra.
Aici vom analiza in detaliu cum se face o masurare a compresiei. Retineti ca masurarea compresiei auto este o procedura dinamica care va permite sa determinati starea generala a componentelor mecanice ale motorului. Un raport de compresie bun asigura o buna ardere a combustibilului si, prin urmare, o eficienta mai mare a motorului.
Inainte de a incepe procedura, scoateti bujia cand incalziti motorul pentru a verifica compresia.
Efectuati intotdeauna un test de compresie a motorului cu o baterie complet incarcata. Daca incarcatura bateriei scade in timpul masuratorii, se pot obtine rezultate false.
Asigurati-va ca folositi manometrul corect pentru a verifica compresia motorului.
Incalziti motorul conducand masina timp de cateva minute si apoi lasati-o la ralanti. Acest lucru va ajuta supapele sa se potriveasca strans intre ele si pistoanele sa se dilate si sa se etanseze.
Opriti motorul si deschideti capota. De asemenea, asigurati-va ca in motor intra suficient aer, blocand acceleratia deschisa cu o surubelnita.
Scoateti siguranta pompei de combustibil sau a injectiei de combustibil pentru a impiedica intrarea combustibilului in motorul cu combustie. Consultati manualul de utilizare pentru a localiza siguranta. Siguranta se afla fie in "centrul de alimentare", fie in "cutia de sigurante", sub capota autovehiculului. De asemenea, poate fi gasita in panoul de protectie laterala de sub tabloul de bord.
Porniti motorul astfel incat acesta sa fi consumat tot combustibilul ramas in conducta de sistem.
Deconectati bujia de aprindere.
Curatati zona din jurul bujiei pentru a impiedica murdaria si resturile sa intre in cilindru.
Deconectati sistemul de aprindere prin deconectarea conectorului electric al pachetului de bobine sau prin deconectarea firului de aprindere de la bobina. Consultati manualul de service al vehiculului, daca este necesar.
Acum instalati manometrul in primul cilindru si sigilati-l prin strangerea ferma a conectorului manometrului. Acest lucru va impiedica scurgerile de compresie.
Verificarea pentru toate se face in acelasi mod:
Pasul 1:Se deconecteaza toate cele patru bobine de aprindere de la motor. Pentru a face acest lucru, deconectati fiecare bobina pe rand si trageti conectorii deoparte. Apoi deconectati conectorul electric pentru pompa de combustibil de joasa presiune.
Pasul 2:Conectati incarcatorul bateriei. Acesta va mentine sistemul electric incarcat la o tensiune constanta in timpul fazei initiale a inspectiei. De asemenea, va impiedica solicitarea excesiva a bateriei.
Pasul 3:Inainte de a instala testerul de compresie, asigurati-va ca citirea manometrului este zero si ca tubul pe care urmeaza sa-l instalati are o supapa Schrader unidirectionala.
Pasul 4:Instalati tubul in orificiul bujiei de aprindere a primului cilindru si conectati joja de ulei. Indreptati joja spre persoana care va porni motorul. Asigurati-va ca nu exista unelte, furtunuri etc. in zona arborelui cotit inainte de pornire.
Pasul 5:Porniti motorul pana cand acul de pe joja nu se mai misca. Scopul este de a vedea care este compresia maxima posibila in cilindru. Nu va ingrijorati sa numarati numarul de rotatii sau timpul necesar pentru ca acul sa nu se mai miste.
Pasul 6:Inregistrati si comparati toate datele pentru fiecare cilindru cu specificatiile producatorului pentru codul specific al motorului respectiv. Notati limita de uzura si abaterea admisibila intre cilindri.
Daca unul sau mai multi cilindri deviaza de la specificatiile producatorului, este posibil sa existe o problema mecanica. Ar trebui efectuat un test de etanseitate pentru a diagnostica componente specifice, cum ar fi supapele, garniturile, garniturile de etansare ale capului cilindrului etc.
In Centru de anvelopare lucreaza doar angajatii calificati ai service-ului auto. Acestia isi fac treaba calitativ si in termenii conveniti. Puteti afla costul masurarii compresiei motorului completand formularul de pe site.