Pret serviciu de la 199 lei
Un sistem electric complet functional este necesar pentru ca orice vehicul sa functioneze in mod fiabil si sigur. Desigur, combustibilul si verificarile anuale sunt necesare pentru ca o masina sa functioneze eficient, dar fara un sistem electric fix, nimic nu se va face rapid.
Diagnosticarea problemelor electrice auto poate fi una dintre cele mai frustrante si costisitoare probleme de diagnosticat. Si nu doar diagnosticarea, ci si repararea.
Iata cateva sfaturi pentru diagnosticarea sistemului electric al masinii tale pentru cele mai frecvente probleme:
In medie, o baterie de masina trebuie inlocuita cam la fiecare 3 ani. Daca va dati seama ca aveti probleme cu ea inainte de aceasta perioada, este posibil ca alternatorul sa nu functioneze sau conexiunile din cutia de control electric sa fie rupte. Stilul de condus si caldura extrema pot juca, de asemenea, un rol important in durata de viata a bateriei auto. Daca masina dumneavoastra nu porneste bine, verificati mai intai bateria si toate cablurile. Puteti conecta un voltmetru la firul rosu, care va verifica nivelul de tensiune. O tensiune intre 12,5 si 12,8 inseamna ca bateria este in regula.
Alternatorul este cel care incarca bateria masinii si o mentine in functiune, dar numai atunci cand motorul este in functiune. Daca observati ca masina dumneavoastra ticaie, dar nu porneste, ar putea fi un semn ca alternatorul este defect. Veti observa ca unele dintre dotarile suplimentare ale masinii dumneavoastra, cum ar fi radioul si farurile, nu functioneaza sau se intuneca. Daca ati inlocuit bateria sau daca bateria este noua, dar nu tine incarcatura, problema se afla aproape intotdeauna la alternator si necesita inlocuire.
Unele probleme ale sistemului electric al masinii dvs. pot fi diagnosticate printr-o scadere a tensiunii. Farurile slabe si pornirea lenta a motorului pot fi un semn de tensiune scazuta, care apare atunci cand o componenta a masinii nu primeste energie pentru a functiona sau pur si simplu nu are tensiunea de care are nevoie pentru a functiona. Tensiunea scazuta este cauzata, de obicei, de o problema de cablare sau de o impamantare necorespunzatoare, ceea ce face ca tensiunea sa scada sub nivelul la care ar trebui sa fie.
Atunci cand firele se deterioreaza si se corodeaza, tensiunea scade si este necesara inlocuirea lor pentru o functionare eficienta. Testele de cadere de tensiune pot fi efectuate pentru a localiza cu exactitate o defectiune electrica si pentru a identifica unde exista o perturbare in circuitul electric. Daca nu sunteti electrician, cel mai bine este sa solicitati unui mecanic profesionist sa efectueze un test de cadere de tensiune, dar puteti incepe prin a verifica firele si conexiunile pentru o eventuala coroziune sau piese uzate.
Problemele legate de circuitul de impamantare sunt blestemul electronicii auto. Daca un cablu sau un conector al circuitului de impamantare este slabit, acesta provoaca caderi de tensiune si deconecteaza componentele vehiculului. Firele slabite pot aparea din cauza supraincalzirii, a reducerii duratei de viata sau a vibratiilor cauzate de conducerea zilnica si pot duce la o varietate de probleme.
Caroseria metalica a vehiculului serveste drept "masa"si este necesara pentru a conecta toate componentele sistemului vehiculului la baterie. Fiecare dintre aceste componente este conectata prin sistemul de impamantare. Verificati firele si conectorii vehiculului dumneavoastra si strangeti-le pentru a remedia problema sau curatati-le - acest lucru va ajuta la rezolvarea multor probleme de impamantare.
O alta cauza frecventa a nefunctionarii unei masini este una sau doua sigurante arse. In functie de care dintre sigurante este arsa, aceasta poate dezactiva farurile sau geamurile electrice, sau poate opri masina sa functioneze cu totul. Puteti gasi panoul de sigurante al masinii dumneavoastra in manualul proprietarului (este posibil sa existe mai multe), iar diagnosticarea, gasirea si inlocuirea sigurantelor nu este prea dificila.
Daca reusiti sa gasiti o siguranta arsa, scoateti-o cu o pereche mica de pensete. Veti vedea ca firul metalic care trece intre cele doua parti este rupt. Este necesar sa inlocuiti toate sigurantele arse cu sigurante de valoare nominala similara. Acestea au un cod de culori si sunt listate. Daca nu exista curent in masina, in timp ce bateria poate fi reparata si generatorul functioneaza, cel mai probabil una dintre sigurantele principale a sarit.
Un motor de pornire defect poate fi cauzat de o intretinere necorespunzatoare sau de uzura regulata. Iar fara un motor de pornire in stare de functionare, masina nu va porni! Problemele cu motorul de pornire se pot manifesta prin cuplarea lenta sau prin lipsa de cuplare si pot fi rezultatul unei conexiuni electrice slabe sau al unei baterii subincarcate/ moarte.
Daca sunteti atent la sunetele pe care le scoate vehiculul dumneavoastra, puteti determina daca demarorul nu functioneaza. Sunetele noi, cum ar fi bazaitul, pocnetul puternic, bazaitul sau macinarea, pot insemna ca motorul are suruburi de montare slabite sau un flux de curent electric slab. Verificati daca exista coroziune pe bornele bateriei si efectuati un test al bateriei pentru a exclude aceasta problema.
Desi aceasta lista va poate ajuta sa depanati posibilele probleme ale sistemului electric al masinii dumneavoastra, va recomandam sa solicitati ajutor profesionist din partea unui mecanic. La Centru de anvelope, tehnicienii nostri au toate abilitatile necesare pentru a diagnostica problemele electrice si, folosind cea mai recenta tehnologie, pot ajuta la restabilirea performantelor masinii dumneavoastra.
Pretul diagnosticarii sistemului electric auto este destul de accesibil, ceea ce va multumi orice client. Completati formularul de pe site-ul nostru si va vom suna imediat.